Nowość: obrotowy wymiennik ciepła typu RRU eco

Wdrażając obrotowy wymiennik ciepła typu RRU eco Klingenburg kontynuuje rozpoczętą wdrożeniem rotora 5.0 ofensywę produktową.

 

Wdrażając obrotowy wymiennik ciepła typu RRU eco Klingenburg kontynuuje rozpoczętą wdrożeniem rotora 5.0 ofensywę produktową.

Nowa konstrukcja RRU eco oferuje użytkownikowi szeroki wachlarz korzyści

Wyższa sprawność – niższe spadki ciśnienia

Niewielka, wynosząca jedynie 50mm różnica między wymiarem zewnętrznym obudowy a średnicą wirnika, w pełnym zakresie wielkości obudowy między 550mm a 2550mm przy głębokości wynoszącej jedynie 290 mm.

Dla naszych klientów oznacza to: wyższe sprawności oraz niższe spadki ciśnienia przy dotychczasowych wymiarach central klimatyzacyjnych.

Kompaktowa obudowa

Konstrukcja RRU eco oparta  jest o całkowicie nową koncepcję zapewniającą bardzo wysoką sztywność pomimo braku z połączeń spawanych.

Nowa konstrukcja oferuje jednocześnie pełną elastyczność pod kątem wymiarów zewnętrznych obudowy. RRU eco produkowany jest z zachowaniem wymiarów oczekiwanych przez klientów. Nie ograniczamy się jedynie do predefiniowanych wielkości.

Zoptymalizowana masa akumulacyjna

Nowa geometria lameli oferuje najwyższe sprawności oferowanych wirników.
Jest ona oparta na koncepcji wirnika 5.0.

Nasi klienci mają wybór wśród 6 dostępnych wysokości lamel pozwalających na optymalne rozwiązanie dla każdego zastosowania.

Również wirniki produkowane są  przy utrzymaniu pełnej elastyczności wymiarowej zgodnie z potrzebami klientów.

Udoskonalone uszczelnienie

Przy okazji wdrożenia RRU eco zmianie uległa również koncepcja systemów uszczelnienia. Stosowane standardowo uszczelnienie szczotkowe montowane jest na zewnętrznym płaszczu wirnika co ogranicza zarówno jego zużycie jak również opory toczenia.

Regulowana komora płucząca

RRU eco wyposażony jest  w regulowaną dwustopniowo komorę płuczącą, której pozycja determinowana jest układem pracy wentylatorów w centrali klimatyzacyjnej. W ten sposób można zminimalizować przeciek powietrza  wywiewanego  do powietrza nawiewanego ograniczając w ten sposób ubytki powietrza świeżego.

Łatwość manewrowania podczas transportu

W znaczący sposób ulepszyliśmy sposób przeładunku. Wymienniki niezależnie od wielkości, mogą być w sposób łatwy i bezpieczny przemieszczane przy użyciu dostępnych urządzeń transportu pionowego i poziomego.

Inteligentny napęd

RRU eco jest seryjnie wyposażony w napęd krokowy.
Zastosowany regulator wyposażony jest interfejs Modbus. Wymagany moment napędowy osiągany jest są przy minimalnych poborach energii.

RRU eco szybki przegląd – Wszystkie zalety na pierwszy rzut oka

Kompaktowa obudowa

  • Optymalne wykorzystanie przekroju centrali klimatyzacyjnej ( różnica między średnicą wirnika a wymiarem obudowy = 50mm )
  • Najwyższa sztywność obudowy

 

Zoptymalizowana geometria lameli wirnika
Nowe wysokości lameli bazujące na koncepcji wirnika 5.0 gwarantują najwyższe parametry termodynamiczne.

Regulowana komora płucząca
Komora płucząca regulowana dwustopniowo (2,5ᵒ lub 5ᵒ). Pozycja determinowana jest układem pracy wentylatorów w centrali klimatyzacyjnej. W ten sposób można zminimalizować przeciek powietrza  wywiewanego do powietrza nawiewanego ograniczając w ten sposób ubytki powietrza świeżego.

Zgodny z dyrektywą Eco-Design
RRU eco bez problemów spełnia obowiązujące przepisy zgodne z europejską dyrektywą ErP lot 6.

Higieniczny
RRU eco spełnia oczekiwania higieniczne według VDI 6022 stawiane współcześnie urządzeniom klimatyzacyjnym

Konstrukcja szyta na miarę
Szerokie spektrum średnic wirników jak również 6 dostępnych wysokości lameli pozwalają na optymalny pod kątem oczekiwań dobór wymiennika.

Inteligentne systemy napędowe
Nowa generacja energooszczędnych napędów krokowych, regulator wyposażony w interfejs Modbus.
 

Specyfikacja

 

Dostępne wielkości

  • Obudowy dostępne w pełnym zakresie wymiarów między  550 mm a 2550 mm
  • Kształt obudowy prostokątny lub kwadratowy
  • Głębokość 290mm

 

Obudowa

  • Konstrukcja ze stali ocynkowanej
  • Obudowa opcjonalnie wyposażona  w dostęp rewizyjny
  • Obudowa opcjonalnie lakierowana w kolorach zgodnych z paletą RAL
  • Komora płucząca (regulowana)

 

Pozycja montażu

  • Pionowa

 

Rodzaje mas akumulacyjnych

  • Typ P
    Kondensacyjna, aluminiowa masa akumulacyjna (standard)
  • Typ K
    Masa akumulacyjna z powłoką epoksydową
    (podwyższona ochrona antykorozyjna)
  • Typ E
    Higroskopijna, aluminiowa masa akumulacyjna
    (zwiększony transfer wilgoci)
  • Typ N
    Masa akumulacyjna z powłoką zeolitową
    (maksymalny transfer wilgoci)

 

Wysokości lameli

  • 1,4, 1,6, 1,8, 2,0, 2,2, 2,4 mm

 

Uszczelnienie

  • Uszczelnienie szczotkowe (standard)

 

Systemy napędowe

  • Napęd krokowy, jednostka sterująca wyposażona w interfejs Modbus
  • Opcjonalnie motoreduktory współpracujące z przemiennikami częstotliwości
    (w wersjach z regulatorem lub jako napęd stały)